About Me

header ads

Lawatan Shabat ke Kapit

Sempena cuti Tahun Baru Cina, sahabat kawe dari Bintulu, Azfar dan Syed datang melawat Kapit. Tapi amat mendukacitakan sebab semasa lawatan tersebut, semua kedai tutup dan kebetulan cuaca pulak tidak mengizinkan. Lihat sahaja air Sungai Rejang melebar dan besar, akibat hujan yang tidak berhenti. Gambar di atas menunjukkan terminal untuk ke Hulu sungai. Kelihatan juga ada stesen minyak Petronas di tepi sungai, seperti keadaan rumah rakit di pesisir sungai..

Ni pulak, Fendi dan Azfar teringin nak naik bot panjang. Orang kampung di pesisir sungai area Kapit, akan naik bot panjang sebegini untuk ke pekan Kapit bagi urusan rasmi tertentu. Bagi guru sekolah pedalaman Kapit, biasanya akan naik bot panjang ini untuk ke pekan bagi mendapatkan barang keperluan seperti beras, bawang dsb..


Ni pulak susana di Kapit Town Square.. kami gelarkannya sebagai Town Square heh heh heh.. biasanya ramai orang lepak kat sini especially masa tahun baru dan Hari Gawai..


Ni pulak rumah panjang kat sebelah sekolah kawe, sebelah SMK Selirik.. Tapi ni dah masuk kategori rumah panjang moden kut heh ehh heh.. Students kawe ramai yang tinggal kat sini.

Suasana di Wharf Kapit, terminal penumpang Sibu-Song-Kapit. Syed dan Azfar bergambar semasa mula-mula menjejakkan kaki di bandar Kapit.

Post a Comment

0 Comments