About Me

header ads

Perkahwinan sahabat kawe (Muhammad Hisham Zakaria dan Farra Juhana)

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat sahabat. Kali ni kawe ingin mengucapkan berkalung-kalung tahniah buat saudara Hisham yang merupakan sahabat kacip kawe semenjak kawe di tahun 1 di UPSI sehingga la kawe pencen di UPSI selama 3-4 tahun dan sampai sekarang pun kawe dengan Hisham masih meneruskan silaturrahim kami.. 


Pada 15 March 2010 Hisham telah selamat diijabkabulkan bersama pasangannya Farra Juhana heh heh. Kedua2 pasangan ni berasal dari kelantan dan kawe pun rasa pelik dan mereng sampai sekarannn lagu mana la dua orann nh bleh berjumpa sehingga ke gerbang perkahwinan.. Maka stelah kawe fikir2, xda jawapan lain melainkan ni la dinamakan jodoh. Alhamdulillah.. Tahniah la skuod.. Sebaik2 kita merancang, Allah yang tentukan segalanya..

Sheikh, sekarannnn demo kena la menjunjung kasih, amanah Ilahi atas hadiah terbesar dalam hidup demo.. dan ingat la sheikh, Sebaik2 lelaki ialah yang berbuat baik kepada isterinya... Kawe bangga dengan demo sheikh.. didik la molek isterimu kerana

"WANITA DICIPTAKAN BUKAN DARIPADA TULANG RUSUK ATAS UNTUK MEMERINTAH, BUKAN DARIPADA RUSUK BAWAH UNTUK DIPIJAK, TETAPI TERLETAKNYA RUSUK ITU DI BAHAGIAN DADA DAN BERDEKATAN DENGAN TANGAN BERMAKNA TANGAN YANG MEMBELAI DAN HATI YANG MEMPUNYAI PERASAAN DAN KASIH SAYANG"

Kerana "..cinta tidak melahirkan perkahwinan. Cinta, jika ia datang, sebenarnya lahir di dalam perkahwinan itu sendiri".


...Satukanlah hati mempelai ini

di atas kecintaan mereka kepada Mu

...Jadikanlah pasangan ini saling mencintai di kala dekat

*saling menjaga kehormatan di kala jauh

*saling menghibur di kala duka

*saling mengingat di kala bahagia

*saling menyempurnakan ibadat kepada Mu


...Jadikanlah rumahtangga pasangan ini...

*seindah Adam dan Hawa a.s

*seindah Ibrahim dan Hajar a.s

*sebahagia Yusof dan Zulaikha a.s

dan secuci Muhammad SAW dan Khadijah a.s.


...Kurniakanlah kepada mereka zuriat yang soleh dan solehah

serta berikanlah ketenangan kepada mereka di dunia dan di akhirat

 

...Sempurnakan kebahgiaan pasangan ini dengan menjadikan pernikahan ini sebagai ibadah kepada Mu

 

...Dan bukti pengikatan cinta mereka kepada sunnah keluarga Rasul Mu. Sesungguhnya Kaulah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.


Barakalah sheikh.. Maka insyaAllah kawe akan menyusul demo sedikit masa lagi jika diizinkan Allah. Semoga ini semua yang terbaik buat sahabat kawe, Hisham. Cuma kawe minta maaf sebab tak dapat hadir undangan walimah demo memandangkan kawe ada temujanji dengan Doktor di HUSM pada hari tersebut, dan kawe terpaksa rushing utk bersiap balik ke Sarawak dengan segera. 

Post a Comment

0 Comments