About Me

header ads

Ole-Ole dari Bumi Kuala

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat sahabat. Entah angin apa yang melanda diri ini apabila rakan-rakan sekolah yang lama berpisah menge "tag" gambar lama dalam facebook, sekaligus mengingatkan kembali kenangan silam bersama rakan-rakan sepanjang kawe belaar di Bumi Kuala...

Gambar kawe bersama Balak dan Zack semasa bermain tenis di pagi hujung minggu.. Biasanya pagi-pagi sebegini sangat tenang..

Gambar yang kedua ni pun sangat bermakna bagi kami.. Walaupun nampak gila-gila sikit, tapi agak kelakar dengan gelagat gila2 si Balak tu.. Macam ala-ala pakaian beragam.. Entah apa-apa la.. kadang-kadang nampak macam budak mereng pun ada he heh heh.. 







Gambar yang ketiga ni pulak antara yg best juga la heh heh.... Team dikir barat Koleq berjaa mewakili daerah Kuala ke pertandinagn peringkat negeri pada 2002. Ni gambar semasa menunggu ketibaan bus.. pertandingan diadakan di Grik dan kami bermalam di SMTeknik Grik.. 



Gambar ke empat ni plak semasa Aprill Fool 2002 heh heh.. Biasa la kerja gila-gila budak2 masa ni.. katl diterbaikkan.. nasib la sesape yg kena perdajjal kat hamba Allah ni heh heh.. so senyap je la sesape yg kena.. nasib baik kawe tak kena keh keh keh...




Gambar kelima ni plak kenagan semasa kami ke BTN di Ulu Kenas Kuala kangsar.. Kalau tak silap Dato' Nordin Kardi yang support (masa ni beliau adalah pangarah BTN). So program BTN ni lebih ke arah program motivasi persediaan kami menduduki SPM 2002. 




Gambar beramai-ramai semasa kami Form 5.. bergambar di hadapan Big School yang megah berdiri adeiii sayyyaa heh heh heh...






Semasa bezday batch 2002.. Belasah je apa yg adahuhuhuh. 



Ini pula bergambar bersama class mate kawe 5Sc2, 2002. Cikgu Puteri sebagai guru kelas.. Syahid sebagai Monitor dan Zafuan sebagai assistant Syahid heh heh.. Semuanya mantap2..



Last sekali adalah kenangan kami bergambar semasa BTN di Meru, Kelang bersama sekolah berasrama penuh Perak.. Masa ni Koleq bergambar bersama STAR di hadapan bus masing-masing sebelum kami bertolak pulang.. 




Sebenarnya kenangan ini kawe tujukan buat sahabat sekalian sempena Old Boys Wekend 2010 yang diadakan pada 8-11 April 2010 di MCKK, Kuala Kangsar. Disebabkan jarak yang jauh dan batasan masa dan tugas, kawe sekali lagi tidak dapat hadir untuk meraikan bersama sahabat2 sekalian.. Namun, InsyaAllah pada OBW 2012, kawe pasti aan hadir untuk meraikan sempena 10 tahun pemergian kita dari KOLEQ.. Jika tidak silap, kali terahir kawe ke Bumi kuala ialah pada 2005 semasa tahun 1 di universiti. Kawe bersama-sama Zurairie, Syahid dan beberapa sahabat bersama-sama di Kuala... Sungguh bermakna...Terima kasih sahabat yang masih mengingati diri kawe dan mencetuskan kenangan2 indah ini.. 

Post a Comment

7 Comments

CIKGU NAMAN said…
lamo dok singgah weh..heehe
ummu masyitah said…
salam cikgu adham

bila tengok photo lama kita akan terkenang zaman manis tu kan
Muallim Adham said…
salam..

Naman,
adeiii mmg lama sungguh x singgah hehehhe.. kawe mmg lama x update.. sory kerana lama menyepi heh heh..

Ummu Masyitah,
wslm..
yap mmg betul.. teringat sgt kenangan2 lama kawe... rakan2 yang byk mencorak kehidupan.. mereka mengajar kawe erti persahabatan dan uhwah serat asemangat bersatu padu. tq all
sarahfazalul said…
btn kat meru klang?adakah pernah berjumpa masa tu? sbb ktorg pun pernah btn kt situ dgn star, mckk and semesti..
Muallim Adham said…
salam..

sarahfazalul,
ooo mmg betul la tu.. tp rasanya kalo x sekumpulan, rasanya x pernah berjumpa la... yup masa ni kawe ingat lagi... 4 SBP perak, Koleq, Star, Seratas dan Semesti..

Budak Seratas yg group dgn kawe ialah Wak, Noraini, Faezah dan entah kawe pon x igt dh.. lama sgt...

tapi kalau tak silap, BTN ni ada beberapa sesi beb...
Acik said…
salam..
Seronok bila dpt mengimbau dan menjejaki kawan2 lama...
tambah 'manis' bila terkenang zaman nakal dimarahi guru...sekarang kita pulak guru.
Muallim Adham said…
acik,
wslm... yes hehe.. mmg betul..

saim2 lama ni la yg byk membatu.. mencorakkan keceriaan hidup kawe dulu.. dan kawe rasa semua org pon begtu..